GÖGÜS KANSERİ NEDİR TEDAVİSİ NASIL OLMALIDIR?

Orta yaşlı ve düzgün giyimli bir adam sessizce kafeye girerek köşedeki masaya oturur.Garsona sipariş vermek için beklerken yan masadaki gençlerin kendisine bakarak güldüklerini fark eder. Belli ki yakasına taktığı küçük pembe kurdele şeklindeki rozetine gülmektedirler. Bu alaylı bakışları görmezden gelen adam yan masadakilerin bu ısrarlı sırıtmalarına dayanamayarak elini lacivert ceketinin yakasındaki rozete götürerek, "Bu mu?" diye bakışlarıyla sorar. Bunu üzerine yan masadakiler yüksek sesle gülerek, "Küçük güzel pembe kurdeleniz lacivert ceketinize pekte yakışmış!"diyerek sırıtmaya devam ederlerYaşının çok genç olduğunu düşünerek ihmal etmiş göğsünde fark ettiği kitleyi, bu nedenle geç kaldık". Genç delikanlı, yüzündeki utangaç ve üzüntülü bir ifadeyle "Çok üzgünüm beyim özür dilerim" der. "Kızımın anısına öğünerek takıyorum bu küçük pembe kurdeleyi. Bu sayede çevremdekileri de aydınlatabiliyorum. Şimdi evine git ve karınla, kızınla,annenle konuş" diye devam eder orta yaşlı adam, yavaşça elini cebine uzanarak çıkardığı küçük pembe kurdele rozetini uzatırken. Delikanlı yavaşça öne uzanarak "Yardım edebilir misiniz?" diye mahcup mahcup sorar. Bu ay Ekim ayı, göğüs sağlığı bilincini geliştirme ayı. 40 yaşına gelen her kadın her yıl bir defa muayene olmalı ve mamografi denilen göğüs filmini çektirmeli, bunu çevresindeki kadınlara da anlatarak onları bu konuda teşvik etmeli. .
Orta yaşlı adam yan masadan bu sözü söyleyen delikanlıya dönerek, "Lütfen masama buyurun bunu tartışalım" der. Biraz önce tüm sevimsizliğiyle sırıtan delikanlı sebebini anlayamadığı bir utanma ve sıkıntı hissine kapılsa da gelip masaya oturur. Orta yaşlı anlayışlı ve yumuşak bir sesle, "Bu rozet tüm dünyada, içinde olduğumuz Ekim ayında, kadınların göğüs kanseri bilincini yaygınlaştırmayı ifade ediyor. Ben bu rozeti annemin adına takıyorum." der Bu açıklama karşısında şaşkınlaşan delikanlı, "Çok üzüldüm, anneniz göğüs kanserinden mi öldü? diye sorar. "Hayır" diye cevaplar orta yaşlı adam , "Annem sağ, ama beni bebekliğimde göğsüyle besledi.Bu yüzden annemin göğsü için ve sağlığı için tanrıya şükür ediyorum" diye devam eder. " hımm" diye kekeler delikanlı. "Peki" "Bu rozeti karım için takıyorum" diye devam eder orta yaşlı adam. "Karınız da herhalde iyi?" diye sorar delikanlı . "Evet evet" diye cevaplar orta yaşlı adam. "Karımın göğsü her ikimiz için aşk ve sevgi kaynağı olmuştur her zaman, ayrıca 23 yıl önce sevgili kızımızı beslemiştir göğsüyle. Karımın göğsü ve sağlığı için de tanrıya şükür ediyorum" diye devam eder. " Sanırım kızınızın sağlığı için de takıyorsunuz?" diye sorar delikanlı. "Hayır" diye cevaplar orta yaşlı adam üzüntüyle. "Kızımı bir ay önce göğüs kanseri nedeniyle kaybettik.
Bu ay Ekim ayı, göğüs sağlığı bilincini geliştirme ayı. 40 yaşına gelen her kadın her yıl bir defa muayene olmalı ve mamografi denilen göğüs filmini çektirmeli, bunu çevesindeki kadınlara da anlatarak onları bu konuda teşvik etmeli.
''BİR MUMUN DİĞER BİR MUMU YAKARAK AYDINLATMASIYLA KAYBEDECEĞİ HİÇ BİR ŞEY YOKTUR. LÜTFEN BU HİKAYEYİ ÇEVRENİZDEKİLERE YAYARAK DİĞER MUMLARI DA AYDINLATIN.TÜM AYDINLIKLAR KADINLARIN OLSUN''.

Comments

0 Response to 'GÖGÜS KANSERİNDE TEDAVİ FAKTÖRLERİ'